FERICITI FACATORII DE PACE SI CEI MILOSTIVI, CACI ACEIA VOR MOSTENI IMPARATIA LUI DUMNEZEU!

Am intalnit in viata mea tot felul de oameni.Oameni buni,mai putin buni,oameni iubitori si mai putin iubitori,oameni dedicati unor idealuri marete sau oameni cantonati in rutina vietii de zi cu zi.Dar cel mai adesea am intalnit oameni care fara nici o mustrare de constiinta au incercat sa dezbine pe altii.Fatis sau indirect.Acesti oameni,manati de orgolii,de ranchiuna sau fiind simple instrumente ale fortelor malefice obscure,au incercat sa dezbine,sa desparta si sa faca rau cu orice chip,folosindu-se de mijloace din cele mai urate si neplacute in fata lui Dumnezeu.Insa mare mi-a fost surpriza sa constat ca in mijlocul acestora,am intalnit si oameni care au incercat prin bunele intentii,sa aduca pacea intre oameni,sa-i impace,sa-i reuneasca prin iubire.Acestia din urma sunt oameni adevarati,oameni cu inima,cu un spirit inalt,oameni elevati spiritual.Ca sa fi elevat spiritual nu trebuie sa fi citit biblioteci intregi de carti religioase sau de natura spirituala,ci trebuie ca aceasta calitate sa fie innascuta si mai apoi slefuita prin educatie,prin experientele personale.Spunea Isus adresandu-se fariseilor:"Vai de voi,carturari si Farisei fatarnici!Pentru ca voi sunteti ca mormintele varuite,cari,pe dinafara se arata frumoase,iar pe dinauntru sunt pline de oasele mortilor si de orice fel de necuratenie.Tot asa si voi,pe dinafara va aratati oameni neprihaniti oamenilor,dar pe dinlauntru sunteti plini de fatarnicie si de faradelege.Vai de voi,carturari si Farisei fatarnici!Pentru ca voi ziditi mormintele proorocilor,impodobiti gropile celor neprihaniti.."Zilele acestea le traim si acum,cand oameni care in fata altora se arata neprihaniti si curati sufleteste,sunt pe dinauntru necurati.Cei care sunt cu adevarat elevati spiritual si cu o inalta tinuta morala,sunt tintele celor opusi lor.Si totusi mai exista si oameni care nu se dau batuti in aceasta lupta nevazuta si surda intre dreptate si nedreptate,intre minciuna si adevar,intre iubire si ura.Acestia sunt oameni puternici si demni,oameni pe care nu-i sperie nimic din ce este rau.De multe ori am observat ca sunt oameni care, desi au cunostiinta de un conflict intre altii,trec nepasatori fara sa intervina impaciuitor,sau mai rau,incearca sa-i distanteze si mai mult,sa faca ceva pentru a adanci conflictul dintre acestia.Dar am intalnit si oameni care au incercat sa medieze conflicte si chiar sa se implice la impacarea partilor.Am intalnit oameni care au ras de suferinta altora si am intalnit oameni care au fost alaturi cu sufletul de cei afectati de un conflict.Ce este oare mai bine?Sa fi nepasator,orb si surd la suferinta altuia?Sa mai infigi si tu un cutit in rana deschisa in inima sa?Sau sa-i mangai sufletul printr-o vorba buna macar?Astazi am avut revelatia ca desi putini la numar,exista oameni sufletisti,oameni facatori de pace.M-a impresionat pana la lacrimi aceasta revelatie divina.Si mi-am pus intrebarea cum de sunt oamenii atat de diferiti?Ce ii diferentiaza?Pentru ca toti suntem de origine divina,toti din Dumnezeu purcedem.Si totusi suntem atat de diferiti.De ce oare?De aici se poate usor deduce ca diferenta provine din nivelul spiritual al fiecaruia.Cei care dezbina si fac rau nu pot fi in nici un caz elevati spiritual,dupa cum cei care contribuie la mentinerea pacii si armoniei sau la restabilirea lor,sunt inalt spirituali.Nivelul elevatiei spirituale este dat de nivelul credintei in Dumnezeu,in legile sale divine care stapanesc universul."Nimic necurat nu va intra in imparatia cerurilor!"Este un adevar incontestabil.Insa pana la imparatia cerurilor,avem de trait o viata pamanteasca,pe care trebuie sa o traim in acelasi mod in care vrem sa traim vesnic.Va voi reda aici,desi stiu ca multi daca nu toti dinte voi le stiti deja,cuvintele lui Isus,care nu au nevoie de nici o interpretare.Nu a existat carturar sau filozof de-a lungul existentei planetei noastre,care sa-l poata egala in exprimare pe Isus.Tocmai de aceea mi s-ar parea ca umilele mele cuvinte nu ar putea reda ceea ce Isus a lasat ca mostenire,adica pretioasele Sale invataturi.
"Caci am fost flamand si Mi-ati dat de mancat;Mi-a fost sete.si Mi-ati dat de baut;am fost strain si M-ati primit.am fost gol si M-ati imbracat;am fost bolnav si ati venit sa Ma vedeti;am fost in temnita si ati venit la Mine.Atunci cei neprihaniti ii vor raspunde:Doamne,cand Te-am vazut noi flamand si Ti-am dat sa mananci?Sau fiindu-Ti sete Ti-am dat de baut?Cand Te-am vazut noi strain si Te-am primit?Sau gol si Te-am imbracat?Drept raspuns,Imparatul le va zice:"Adevarat va spun voua ca,oridecateori ati facut aceste lucruri unuia din acesti neinsemnati frati ai Mei,Mie mi le-ati facut"Apoi va zice celor dela stanga Lui:"Duceti-va dela Mine,blestematilor,in focul cel vecinic,care a fost pregatit diavolilor si ingerilor lui!Caci am fost flamand si nu Mi-ati dat sa mananc;Mi-a fost sete si nu Mi-ati dat sa beau;am fost strain si nu M-ati primit;am fost gol si nu M-ati imbracat;am fost bolnav si in temnita si n-ati venit la Mine".Atunci ii vor raspunde si ei:"Doamne cand nu Te-am vazut noi flamand sau fiindu-ti sete,sau strain sau gol,sau bolnav,sau in temnita si nu Ti-am slujit?"Si El,drept raspuns le va zice:"Adevarat va spun voua,ca oridecateori n-ati facut aceste lucruri unuia dintr-acesti foarte neinsemnati frati ai Mei,Mie nu mi le-ati facut!"
Cuvintele acestea sa le aveti intiparite in minte si in suflet de cate ori veti fi in postura de a face aceste lucruri,pentru ca,facand un bine cuiva aflat la nevoie si nu numai,lui Dumnezeu ii faceti.Iar nefacand prin ignorarea celui aflat la nevoie sau celui de langa voi,lui Dumnezeu nu ii veti face.Este imposibil sa nu poti ajuta un om.Daca nu poti material,macar cu o vorba buna sa-i mangaiati sufletul.Pentru ca,mai mult decat orice,cuvintele au rolul de a purta in ele zidirea lui Dumnezeu.Cuvintele zidesc.Zidesc dupa felul lor.Daca sunt cuvinte mangaietoare vor zidi iubire,iar daca sunt cuvinte dezbinatoare sau defaimatoare vor zidi neiubire.Cineva mi-a spus o pilda foarte graitoare.Mi-a spus asa:"Daca vezi intr-un magazin un om fara o ureche,ii plangi de mila.Te intrebi ce o fi suferit sau cat sufera din lipsa urechii.Dar daca vezi un om care o caciula pusa stramb pe cap si-i acopera decat o ureche,suntem tentati sa radem de el,pentru ca nu e atent cu infatsarea lui,cu imaginea lui."Iata un exemplu de defaimare a unui om care desi poate nu stie ca l-am jignit prin atitudinea noastra,va fi afectat de sagetile cuvintelor noastre.Sa avem grija sa zidim prin cuvinte iubire.Nu ura,dispret,dezbinare intre oameni.Sa incercam sa nu fim nepasatori cu cei din jurul nostru,ci sa ne purtam cu ei cum am vrea sa se poarte si ei cu noi.Numai asa vom fi fericiti pe toate planurile.Fericirea vine din daruire de iubire,compasiune,intelegere si toleranta si iertarea celor gresiti noua.

SIMONA POPESCU
Saturday, 31 December, 2011
3:18:45 AM

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DESPRE DEMNITATE

IUBIREA FATA DE DUMNEZEU

SPIRITELE PRINTRE NOI