Postări

Se afișează postări din 2013
Părintele Ilarion Argatu: Cum trebuie făcută Spovedania "Spovedania o primeste Dumnezeu, iar preotul da iertare in numele Mantuitorului. In familiile cu pacate grave, nespovedite si fara pocainta, apar copii cu grave infirmitati fizice si psihice. In timpul spovedaniei, Ingerul tau pazitor sta in dreapta ta cu sabia scoasa si porunceste diavolului: "Iesi ca te-a pârât". Acesta raspunde: "Eu stau pentru ca nu a spus aşa cum a făcut". Daca ai spus corect pacatul, diavolul pleaca de la tine si trece in spatele preotului. Preotia este prin urmare o cruce greu de dus. Prezentam in cele ce urmeaza o spovedanie model: 1. Am blestemat pe cei ce mi-au facut vraji – este pacat. Vrajitoarea cand moare zice la judecata: "Doamne, eu m-as fi intors sa fac pocainta, dar m-a legat cu blestemul acest rob al tau. Deci el este vinovat ca nu mi-am putut mantui sufletul. Acum el sa plateasca pentru mine"; 2. Am blestemat pe ce
Despre blesteme Mare lucru este ca omul sa aiba binecuvantarea lui Dumnezeu, ne spune Cuviosul Paisie Aghioritul. Tot ceea ce are binecuvantare sta in picioare. Iar tot ceea nu are binecuvantare nu sta in picioare. Nedreptatea este mare pacat. Toate pacatele au circumstante atenuante, nedreptatea nu are, atrage urgia lui Dumnezeu. Infricosator lucru! De pilda, se aduna avere cu nedreptate, oamen ... ii traiesc putini ani ca fiii de boier, dar dupa aceea, toate pe care le-au adunat le dau la doctori. Rar, la foarte putini se intampla ca bolile, falimentarile etc, sa fie o incercare de la Dumnezeu. Acestia vor avea plata multa. In acest caz, de obicei, dupa aceea devin mai bogati, ca dreptul Iov. Dar si la multi care nu au reusita, este si din cauza asta: au facut vreo nedreptate. Blestemul prinde atunci cand exista la mijloc nedreptatea. Cand nu este nedreptate, atunci se intoarce la cel ce l-a rostit. Cel ce primeste blestemul se chinuieste in viata aceasta. Iar cel ce a blestem
Nimic nu este mai urat decat cuvantul care dezbina si vatama sufletul!Nimic nu este mai urat decat un chip schimonosit de ura si de vanitate!Acel chip este uratit de sentimentele ostile,facandu-l asemanator celui intunecat!Si cat de frumos este chipul plin de iubire!Luminos si cald!Multi oameni,fara sa-si dea seama,isi uratesc chipul atunci cand fac rau semenilor si de cele mai multe ori,aceste grimase,raman intiparite pentru totdeauna.De aceea se spune,ca un om bun se cunoaste dupa chip.Cei care fac rau semenilor lor,trimit de fapt duhuri rele care ii ataca,obligandu-i pe acestia sa lupte ca sa scape de influentele nefaste.Iata cat rau poate face un cuvant urat!E ca si cum l-ar infesta cu un virus extrem de periculos si nu l-ar interesa ca ii poate provoca chiar moartea!Rautatea izvoraste din mandrie in primul rand.Din pacate,exista si oameni care se distreaza pe seama vietii altora,facandu-le rau,provocandu-le dureri sufletesti imense...Ceea ce este trist,este ca exista parinti care,
Imagine
Dracii cunosc multe din mișcările inimii pe baza cuvântului rostit și a mișcărilor văzute ale trupului      Dracii nu cunosc inimile noastre cum socot unii dintre oameni. Dar ei cunosc multe din mișcările inimii pe baza cuvântului rostit și a mișcărilor văzute ale trupului. Dracii nu cunosc inimile noastre  cum socot unii dintre oameni. Căci singurul cunoscător al inimii este cel ce știe mintea oamenilor și a zidit inimile lor pe fiecare deosebit. Dar ei cunosc multe din mișcările inimii pe baza cuvântului rostit și a mișcărilor văzute ale trupului. (Evagrie Monahul, Maxime şi cugetări filocalice, Editura Fotini, Galaţi, p. 141)
Imagine
Cea mai mare necurăție a trupului este o nimica toată față de necurăția sufletului pângărit.  Cea mai mare necurăție a trupului este o nimica toată față de necurăția sufletului pângărit. Puțină apă și puțin săpun sunt de ajuns ca toată murdăria trupească să fie spălată: și noroiul și păduchii și urâciunea. Însă murdăria sufletului nu se poate spăla cu nici un mijloc, până ce nu se înnoiește sufletul. Un parchet murdar se spală fără să fie nevoie să-l înlocuieşti cu altul ca să fie curat. Însă aerul încărcat din casă nu se poate spăla cu nimic, nu se poate curăţi, trebuie înlocuit cu aer proaspăt. Tot aşa trebuie să fie şi cu sufletul. Sufletul întinat trebuie să fie renăscut, r
Imagine
Epistolă către bogații acestei lumi Vlad Botez   Veniţi, fraţilor, la groapă să vedem ţărâna şi praful, din care am fost zidiţi. Unde mergem acum? Şi ce ne‑am făcut? Cine este săracul sau bogatul? Cine este stăpânul? Cine este slobodul? Au nu sunt toţi ţărână? Frumuseţea chipului a putrezit şi toată floarea tinereţilor a veştejit‑o moartea. De orice natură ar fi această bogăție, intelectuală, lăuntrică, fizică, socială, profesională, familială, economică, ea este neputincioasă în fața morții. „În general, occidentalii, au făcut tot ce le-a stat în putinţă să se asigure că n-au nevoie de Dumnezeu în viaţa lor. Un singur lucru însă le scapă. Sunt neputincioşi în faţa bolii şi în faţa morţii. Pe acestea nu le pot stăpâni, nu le pot
Imagine
Dracii nu cunosc inimile noastre cum socot unii dintre oameni. Dar ei cunosc multe din mișcările inimii pe baza cuvântului rostit și a mișcărilor văzute ale trupului. Dracii nu cunosc inimile noastre  cum socot unii dintre oameni.   Căci singurul cunoscător al inimii este cel ce știe mintea oamenilor și a zidit inimile lor pe fiecare deosebit. Dar ei cunosc multe din mișcările inimii pe baza cuvântului rostit și a mișcărilor văzute ale trupului. (Evagrie Monahul, Maxime şi cugetări filocalice, Editura Fotini, Galaţi, p. 141)
Imagine
De-am avea mii de înaintaşi străluciţi, să ne sârguim noi înşine să întrecem virtutea acelora, ştiind că nimic nu vom dobândi de pe urma sârguinţei altora la judecata viitoare, ba aceasta ne va fi pricină de şi mai mare osândă. Prin urmare, să nu cugetăm nimic măreţ despre neamul bun după trup, ci şi de-am avea mii de înaintaşi străluciţi, să ne sârguim noi înşine să întrecem virtutea acelora, ştiind că nimic nu vom dobândi de pe urma sârguinţei altora la judecata viitoare, ba aceasta ne va fi pricină de şi mai mare osândă. Că fiind din părinţi buni şi avându-i pildă de acasă, nici aşa nu i-am urmat ca pe nişte învăţători ai noştri. Dar mai cu seamă asta te va osândi, că, fiind urmaş al unor asemenea oameni, ai lucrat în chip nevrednic rădăcina din care te tragi. Știind acestea, să lucrăm toate, încât să putem fi mântuiţi prin faptele noastre, ca nu cumva să ne înşelăm cu n
Ce pagube îşi pricinuiesc mîntuirii lor cei care păcătuiesc cu nădejdea că se vor mărturisi şi se vor pocăi? Dar cine poate oare arăta îndeajuns pagubele pe care şi le pricinuiesc lor cei ce păcătuiesc cu nădejdea că se vor pocăi? Eu cred că mulţi creştini se vor osîndi pentru această nădejde deşartă şi amăgitoare, care puţin cîte puţin îi duce în prăpastia cea înfricoşătoare a iadului. Şi cu toate că ei cred că văpaia veşnică este pregătită pentru cei ce păcătuiesc şi nu încetează de la păcat, ei sînt în pace şi fără grijă, fiindcă socotesc tămăduirea păcatelor lor foarte uşoară prin mărturisire şi printr-un canon uşor pentru ele, cugetînd că prin aceasta şi-au împlinit toată datoria. Multe sînt pagubele unora ca acestora ce păcătuiesc cu nădejdea de pocăinţă, fiindcă ei cugetă că toată pocăinţa lor ar sta numai într-o mărturisire cu oarecare umilinţă. Dar, din pricina acestei uşuratice pocăinţe şi a nădejdii celei mincinoase, cad, ticăloşii, în multe patimi. Şi, după ce cad o da
Imagine
FERICITUL AUGUSTIN FACE O PROOROCIE IN CARE SPUNE CUM VA FI LUMEA LA SFARSITUL EI. -Ce spuneti, se potrivesc cele 10 puncte scrise mai jos cu timpul in care traim noi? Oare o fi vorba de noi? -Se apropie sfarsitul si poate cu noi a si inceput? -Ce ar trebui sa facem ca Dumnezeu sa mai amane inceputul sfarsitului nostru si a intregii omeniri?
Trândavia. Trândavia este pacatul de moarte caruia îi urmeaza: deznadejdea, lenea, nepasarea, neglijenta, impietatea, necredinta, slabanogirea, osândirea altuia, amânarea s.a., care sunt copiii trândaviei. Cel stapânit de trândavie uraste cele prezente si doreste pe cele ce nu sunt de fata" (Sf. Ioan Damaschin). "Multa nepasare si trândavie este mai vatamatoare decât toata lucrarea diavoleasca , si diavolul care îi stapâneste, prin trândavie îi stapâneste. Pe când cel râvnitor si veghetor cu sufletul, de toate acestea este scapat si le biruieste cu totul, caci cel veghetor are aparatori rugaciunea, evlavia, pocainta, caldura, studiul, cinstea, frica de Dumnezeu, spovedania, cugetarea la Sfintele Scripturi, prin care gaseste viata vesnica".  Lacomia pântecelui. Lacomia este pacatul de moarte din care se naste: risipa, ilegalitatea, juramântul mincinos, betia, furtul, senzualitatea, rapirea, 1ingusirea, nerusinarea, nesaturarea. Toate aeestea sunt progeniturile si rodul
Mândria. Mândria este păcatul de moarte prin care a căzut îngerul şi s-a facut drac şi din lumină a devenit întuneric. Din aceasta se naşte slava desartă, îngâmfarea, ipocrizia, megalomania, aroganţa, înfumurarea, laudaroşenia, neruşinarea, ocara şi altele, care sunt toate fiice ale mândriei. Din mândrie se nasc doua surori: îngâmfarea si nerusinarea. Dupa Sf. Nectarie al Eghinei, îngîmfarea e ste patima cea mai rea dintre toate si pricina a tuturor relelor dintre oameni. Aceasta produce toate scandalurile, aceasta aduce dezbinarile, provoaca schismele, rastoarna asezamintele, tulbura pacea din lume, aduce lupte si razboaie si toate nenorocirile dintre oameni. Mândria naste nerusinarea, necredinta, ura, mânia, dispretul, dusmania, dispretuirea aproapelui, împietrirea inimii, cruzimea; pe când cel ce are smerenie scapa de toate acestea si le biruieste. Fericit este cel ce are smerenie, caci acela va mosteni pamântul celor blânzi, adica al dreptilor... Caci, cel ce se smereste pe sine se
  Datoriile parintilor fata de copii Se stie ca cei mai loviti si biruiti de ispitele veacului nostru sunt copiii si tinerii, fiii nostri sufletesti. Cine poarta aceasta vina pentru caderea si slabirea lor spiritnala ? Ce ar trebui sa facem pentru salvarea si calauzirea lor pe calea cea buna ? Cea mai mare raspundere pentru catehizarea si povatuirea copiilor, a tinerilor si a fiilor nostri sufle testi o poarta parintii lor trupesti si duhovnicesti. Datoriile principale ale parintilor catre copiii lor sunt acestea : A-i iubi (Tit 2, 4); A-i invata Legea lui Dumnezeu (Exod 12, 26-27), adica dreapta credinta si faptele bune; A-i invata frica lui Dumnezeu ( Facere 18, 19; Deuteronom ); A le povesti lucrurile cele minunate ale lui Dumnezeu (Exod 10, 2;13,14); A le povesti judecatile lui Dumnezeu (Ioil 1, 3); A-i invata cu ascultarea si supunerea (Pilde 4, 3-4); A-i conduce spre tot lucrul bun (I Timotei 3, 4); A-i deprinde de mici cu rugaciunea, ascultarea de Biserica, smerenia, viata curat
Gandul la moarte ne cheama sa pretuim ziua. El nu este insotit de o spaima sau de o veste apocaliptica. Momentul mortii este un moment al adevarului, un moment al lui A FI Cel Ce m-ai zidit, miluieste-ma! Domnul are un plan cu mine. Gandul mortii ne ajuta sa intelegem ca Domnul are o relatie de iubire cu noi.  De ce ne temem de moarte sau apocalipsa? Pentru ca ne temem de cele ascunse din noi. Ga ndul mortii : atentie la ce traim Sa traim cele intelese fara amanare, fara amagire. Frica de moarte: Frica de a ma trada in dorul cel mai adanc de a fi cu Domnul. Inlocuirea pocaintei cu invinovatirea permanenta este o piedica in schimbarea si vindecarea noastra. Relatiile sunt ajutate de gandul aducerii aminte de moarte. Dincolo este Cineva si nu e un loc. Daca avem o relatie cu Dumnezeu se naste o indrazneala si o nadejde in mila Lui. Noi nu avem perceptia launtrica a faptului ca vom muri. De aceea amintirea mortii ma ajuta pentru a ne da seama de moarte si de a trai prezent in fiecare lucr
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Psalmul 6 - recitat de Marcel Iures

Imagine

IUBIREA - recita Marcel Iures

Imagine
Cel mai intelept tace..cel mai intelept se retrage din mijlocul celor ce vorbesc in vant..cel mai intelept stie ca fiecare pasare,pe limba ei piere...asta inseamna,ca cel care,are o vorba blanda,cuviincioasa,aducatoare de bucurie,se va sfarsi la fel de linistit.iar cel care a adus numai rau cu cuvantul,rau va sfarsi...
"Nu va strangeti comori pe pamant,unde le mananca moliile si rugina si unde le sapa si le fura hotii;ci strangeti-va comori in cer,unde nici nu le mananca moliile si rugina si unde nu hotii nu le sapa,nici nu le fura.Pentru ca unde este comoara voastra,acolo va fi si inima voastra."Matei 6:19,20,21
Imagine
Paradoxal,daca ma gandesc mai mult la moarte,invat sa traiesc mai frumos.Sa iubesc cu toata fiinta mea,sa daruiesc cat mai mult din fiinta mea,sa ma bucur de fiecare secunda a vietii mele.Iubind si daruind,ma simt implinita total,fericita..Si sunt fericita ca exista fiinte care au nevoie de iubirea mea si daruirea mea.Am vazut postat un clip cu Iisus,punand imaginar o intrebare:"de ce ma respingi?nu vezi ca te iubesc?".Mi s-a parut cea mai profunda declaratie de dragoste auzita vreodata in viata mea.Demna de Iisus,de Dumnezeu insusi.Asa ar trebui sa iubim si noi,ca Dumnezeu.Cine nu intelege iubirea lui Dumnezeu si nu iubeste asemenea Lui,nu poate spune ca iubeste.Ar minti.Eu una,ma straduiesc sa iubesc asemenea lui Dumnezeu.Iubirea asta,da o liniste interioara atat de placuta,ca nu se poate descrie in cuvinte.Daca ar stii oamenii,ca numai iubirea e datatoare de viata si fericire,ar parasi pacatul intr-o clipita.Pentru ca pacatul,face sa dispara iubirea,impietreste inima si du
"Eu vreau sa te invat cele mai adanci cugetari si invataturi ale Mele, ca sa-Mi slujesti. Vreau sa te invat sa simti cum tu nu esti nimic fara Mine. Cativa dintre cei mai buni fii ai Mei sunt cei care s-au despartit de activitatile vietii, pentru a invata sa foloseasca arma rugaciunii neincetate. Ai fost chemat pe neasteptate sa preiei o responsabilitate dificila, indura totul in numele Meu. Iti incredintez aceste greutati si, din acest motiv, iti binecuvintez toate lucrurile tale, in toate cararile tale. In toate, Eu iti voi fi invatator si indrumator. In aceasta zi am pus in mainile tale, copilasul Meu, acest vas plin cu mirul cel dumnezeiesc, sa-l folosesti din belsug. Adu-ti aminte intotdeauna ca fiecare dificultate de care te vei izbi, fiecare cuvant jignitor, fiecare vorbire de rau si critica, fiecare piedica in lucrarea ta care ar putea sa nasca in tine frustrare sau dezamagire, fiecare descoperire a slabiciunilor si a neputintelor tale va fi unsa cu acest untdelemn, Cun
Epistola scrisa de Sfantul Serafim de Virita "Te-ai gandit vreodata ca tot ceea ce te priveste pe tine Ma priveste, la fel de mult, si pe Mine? Lucrurile care te privesc pe tine sunt la fel de importante ca lumina ochilor Mei. Te pretuiesc atat de mult in ochii Mei (pe tine, suflete) si te iubesc atat de mult; de aceea, e o bucurie atat de speciala pentru Mine sa te pregatesc si sa te incerc. Cand ispitele si vrajmasul vin peste tine, revarsandu-se precum un rau asupra ta, vreau sa stii ca, Aceasta a fost de la Mine. Vreau sa stii ca slabiciunea ta are nevoie de taria Mea, iar scaparea si izbavirea ta stau in a Ma lasa sa am grija de tine. Ia aminte, cand esti cuprins in valtoarea imprejurarilor grele, intre oameni care nu te inteleg, care nu iau in seama lucrurile ce iti aduc bucurie si te izgonesc de la ei, Aceasta a fost de la Mine. Eu sunt Dumnezeul tau, toate imprejurarile vietii tale sunt in mainile Mele; nu ai ajuns din intamplare in situatia ta, ci este tocmai