Postări

Se afișează postări din aprilie, 2017

Invataurile si Minunile Parintelui Arsenie Boca

Imagine
Dragostea si ura sunt realitati. O dragoste distrusa poate pricinui uneori chiar moartea. O dragoste reinviata e o inviere. Daca am putea vedea firele, care ne leaga unii de altii, forma oamenilor ar fi destul de ciudata. Unii oameni ar depasi cu putin suprafata pielii lor, altii s-ar intinde pana la un depozit de banca, altii pan la trupul oarecui, altii pana la carciuma, altii pana la avutie. Unii ni s-ar parea cu niste maini intinse peste mari si tari, pana la familia lor, pana la muntii si cerul tarii in care s-au nascut, la o ceata de prieteni, la o casa veche. Conducatorii de neamuri, marii binefacatori, sfintii, ar fi niste uriasi care-si intind multime de brate asupra unei tari, a unui continent, sau a lumii intregi. CARMA DIN ZARE Oare de ce invinuieste Dumnezeu pe oameni de faptul ca nu se mai naste dreptul printre dansii, si ca ei nu baga de seama? Raspunsul e urmatorul: dreptii sunt uneltele lui Dumnezeu, prin care sfatuieste neamurile si, prin rostul lor
De obicei, patimesc de cancer cei ce nu postesc niciodata. Cancerul inca n-are leac si apare fara alte explicatii, decat ca o frana pedepsitoare a desfranarii stomacului. Se vede ca prin el se pedepseste lacomia mancarilor si obarsia desfrinarii. Grele osdnde au aceste trei iubiri nelegiuite: iubirea de sine, care strabate in suflet prin ultimele doua: iubirea de trup si iubirea de mancare. Sf. Pavel le zice: "Dumnezeul lor e stomacul". Cancerul, aceasta misterioasa anarhie celulara, mi se pare ca vine tot cam din aceleasi pricini din care vine si o anarhie sociala" tot prin dezechilibru dovedeste in vreo zona, necunoscuta a organismului, sau vreo slabire in serviciul de siguranta al sistemului nervos. Banuiesc despre roiul celulelor canceroase ca au chiar o alta formula cromozomica in tot cazul recesivitatea e sigura. De ce mutatiile acestea care nu cruta nici regii? Dezechilibrul, haosul Si anarhia sunt cam acelaSi lucru; o schimonosire, o degenerare, u
OAMENI DIN IAD Nu vorbesc de iadul teologic, ci de iadul vietii mizerabile, de convoiul mizeriei asupra careia desfigurarea si degenerarea se intind ca o pereche de gheare, tragand pe cine prind intr-o enorma gloata de chinuiti si dosaditi ai sortii. Tot spatiul ocupat odinioara de moarte e detinut azi de boala si de infirmitate. S-au redus bolile infecto-contagioase prin masurile medico-preventive, au sporit in loc cele degenerative si afectiunile cronice ale pielii si ale sistemului nervos, circulator, digestiv si respirator; pe urma cancerul, bolile dentitiei si bolile ereditare. Boala inclesteaza umanitatea in suprafata si in adancime, cantitativ si calitativ. Asta o spune un profesor de medicina. Nu vorbesc de cei ce ajung in spitale, strapunsi de una sau mai multe din cele peste 800 de feluri de clesti ai bolii. Ce curios e numarul! In bolile spiritului, numai deviatia in materie de credinta pe baza de Biblie, a dat pana acum 800 de secte religioase. Contagiunile
O hulire mai primejdioasa e minciuna, pacatul impotriva adevarului.  Sunt constructii de oameni asa de bizare, capabile de adevarate mutatii biologice. Minte cate unul, in chipul cel mai firesc cu putinta, de sta soarele in loc; iar dupa ce-i trece unda asta, nici macar nu-si mai aduce aminte, iar daca-i aduci probele in obraz, nu recunoaste nimic. O putere dinlauntru il impinge sa minta mereu si tot lui i se pare ca e omul cel mai cinstit. E ca si cand o noapte s-ar fi lasat peste mintea lui, ca si cand o alta persoana ar fi injurat, ar fi mintit sau ar fi furat, asa sunt cate unii de infundati in contraziceri. Acesta e un alt neajuns al casatoriilor gresite, in care nu s-a tinut seama si de calitalile sufletesti ale celeilalte parti. Acestea se pot vedea mai bine in parintii celor ce se casatoresc, intrucat vremea le-a scos la iveala toate scaderile sau insusirile, si, aschia nu sare departe de butuc. Zgarcenia, lacomia, invidia, betia necredinta, minciuna, desfranarea
GENETICA ACUM 3.500 DE ANI Cu toata mirarea multora, documentul exista, si, cu oarecare bunavointa, textul desluseste problema ereditatii mult mai bine, decat teoria cromozomica moderna, intrucat indica si factorul primordial al ereditatii - Dumnezeu: mobilul, izvorul si sustinatorul a tot ce se misca, traieste si exista. Iata Genetica moderna, data in nucleu lui Moise, de Mantuitorul insusi prin revelatie, acum 3.500 ani pe muntele Sinai. Nu e nici o mirare: Iisus avea conducerea spirituala si inainte de venirea Sa in trup omenesc. Pe urma, ca initia pe Moise in tainele ereditatii nu este nici o mirare, intrucat cine poate sa cunoasca mai bine omul, decat Cel ce l-a facut si i-a dat legile vietii ? Cuvantul acesta ramane adevarat chiar daca Dumnezeu ar fi facut numai prima celula vie si in ea ar fi comprimat toate posibilitiile ulterioare de dezvoltare, pana la formele prezente si viitoare, inca nebanuite de noi. Daca va fi fost creatia asa Dumnezeu e cu atat mai mare.
Sufletul nu se mosteneste, ci se creeaza de Dumnezeu. Credinta e o insusire a sufletului, e drept; dar de la Dumnezeu nu vine nimic rau. Atunci ? Atunci, insusirea sufletului de a-si cunoaste si recunoaste pe Tatal, sau de-a se lepada de El, e dependent si de constructia genetica a trupului, in care va avea sa petreaca o vreme. Cuprinsul credintei se invata; inclinarea de-a o invata sau nu se mosteneste. Inclinarea sufletului stim ce e catre obarsia sa: "Anima naturaliter christiana". inclinarea sufletului face interferenfa cu inclinarea trupului in care a fost trimis. Deci, daca vine intr-un trup in care gaseste numai dezechilibru, nu-si va putea manifesta inclinarea sa catre cele de sus, ci va asista neputincios langa un aparat stricat, care nu canta, ci huruie. Toate chinurile constiintei izvorasc din simtirea acestor infirmitati, ce zac in strafunduri, si de unde ele rabufnesc pand in suprafafa faptelor vazute. Ca sa usureze Dumnezeu povara unui suflet, de mu
Drumul sufletului dupa moarte "Cunoasterea are doua momente mari: momentul mortii cand sufletul se dezleaga de necunostinta si momentul invierii cand se dezleaga si trupul de necredinta.Moartea dezleaga sufletul de trup si astfel sufletul ajunge la cunostinta spiritualitatii si a nemuririii sale.Invierea dezleaga trupul desavarsit de moarte si de necredinta.Moartea si invierea implinesc in privinta constiintei si a izbavirii de rau,ceea ce nu pot face nici ce pot face cele mai impresionante nevointe ale sfinteniei..Cand a sunat ceasul iesirii din lume,sufletul se retrage din trup si se aduna inspre cap.De aceea cei care au dus o viata duhovniceasca intensa,li se insenineaza fata cu o lumina neobisnuita.La multi dintre sfintii nevoitori ai pustiei,in vremea iesirii sufletului,le straluceau fetele ca soarele.In vremea aceea o constiinta impacata rasfrange o fata senina,pe cand o constiinta tulburata,rasfrange o fata ingrozita..Desfacerea sufletului de trup,se face in vreme de 3 zil