LEGILE JUDECAŢII
Ziua judecăţii omului e totodată şi ziua naşterii din nou a lumii
când va fi Cer nou şi pământ nou, căci acestea care sunt, de istov vor arde. Deodată cu această minune a înnoirii cosmosului prin foc, omul e înnoit prin focul judecăţii. Astfel pe pământ sunt adeseori puzderii de legi omeneşti; la judecata lui Dumnezeu sunt numai două: legea iubirii de Dumnezeu şi legea iubirii de oameni, în care se cuprinde toată Scriptura. In loc de dosare, sunt cărţile morţii şi Cartea Vieţii, în care-s scrise toate faptele oamenilor.
în ziua judecăţii se împlineşte desăvârşit cuvântul, care zice:
"Mila şi adevărul merg înaintea Ta' , căci atunci oamenii vor fi întrebaţi despre:
1. faptele iubirii şi 2. mărturisirea dreptei credinţe, după
cuvântul:
"Cine se va ruşina de Mine şi de cuvintele
Mele în neamul acesta preacurvar şi păcătos, şi
Fiul Omului se va ruşina de el când va veni
întru mărirea Tatălui Său, cu sfinţii îngeri"
Mila şi adevărul, iubirea şi curajul mărturisirii lui Dumnezeu, iar
pe de altă parte, ura şi minciuna, acestea îi despart pe oameni în două, în buni şi răi, precum desparte păstorul oile de capre; oile de-a dreapta şi caprele de-a stânga.
Iubirea lui Dumnezeu nici la judecată nu uită pe săracii pe care
i-a iubit, numindu-Se în locul lor şi binecuvântând pe cei ce au avut milă.
"Flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc, însetat
am fost şi Mi-aţi dat să beau, străin am fost
şi M-aţi primit, gol, bolnav şi în temniţă am fost şi
aţi venit la Mine, - că întrucât aţi făcut acestea
săracilor, fraţilor Mei mai mici, Mie Mi-aţi făcut.
Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, de moşteniţi
împărăţia, cea gătită vouă de la întemeierea lumii".
Faptele iubirii de oameni i-au adus pe aceştia în împărăţia iubirii
lui Dumnezeu.
Iar celor de la stânga, pentru faptele iubirii de sine, care calcă
peste oameni şi nesocoteşte pe Dumnezeu, le va spune osânda;
"Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul
cel veşnic, gătit diavolului şi îngerilor lui".
Pentru că:
"Flămând am fost şi nu Mi-aţi dat să mănânc;
însetat, şi nu Mi-aţi dat să beau; străin, şi nu M-aţi
primit, gol, bolnav şi în temniţă am fost şi n-aţi
venit la Mine".
Şi se vor apăra aceştia zicând:
"Doamne când Te-am văzut flămând, sau însetat,
sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în închisoare
şi nu Ţi-am slujit Ţie?"
"întrucât nu aţi făcut acestea săracilor, fraţilor
Mei mai mici, pe care pururea i-aţi avut între voi, .
nici Mie nu Mi-aţi făcut!"
'Matei 25, 31-40.
ARSENIE BOCA - CARAREA IMPARATIEI Este posibil ca imaginea să conÅ£ină: 1 persoană, interior

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DESPRE DEMNITATE

IUBIREA FATA DE DUMNEZEU

SPIRITELE PRINTRE NOI