Despre Constiinta


Probabil voi starni pareri pro si contra in ce priveste evolutia spirituala a fiinte umane. Eu nu fac decat sa-mi expun propriile mele convingeri.Si acest lucru survine in urma experientei de viata pe care am acumulat-o pana acum. Eu personal am evoluat si evoluez inca. Sunt cu totul alt om decat am fost anul trecut sau chiar luna trecuta. Zilnic invat cate ceva. Asta inseamna de fapt evolutia. A acumula ceva fata de timpul trecut. Trupul nostru evolueaza. De la stadiul de embrion ajungem la batranete.Constiinta noastra evolueaza. Suntem mai intelepti azi decat ieri.Credinta noastra evolueaza. Credem mai mult azi decat am facut-o cand eram mai tineri.Si daca individul evolueaza atunci si intreaga omenire evolueaza.Daca partea se dezvolta, atunci si intregul se dezvolta.In ce priveste constiinta, care este partea cea mai importanta a spiritului nostru,cunoaste mai multe stadii de dezvoltare. In copilarie si adolescenta,constiinta,o parte din esenta divina si alta parte urmare a educatiei primite de la parinti, se rezuma la a acumula cat mai multe informatii pentru a ne pregati unei vieti ca fiinte independente.La maturitate, constiinta cunoaste o mai mare dezvoltare,cand realizam cu adevarat ce inseamna asumarea responsabilitatii faptelor personale.Este aproape imposibil sa nu gresim,dar nu este imposibil sa constientizam greselile si sa incercam sa reparam ce am facut rau.Dar cum ne dam oare seama ca am gresit?Atunci cand starnim in persoana caruia i-am gresit un protest.Atunci trebuie in primul rand sa ne punem noua insine intrebari si sa cautam sa aflam raspunsul tot in noi. Cu alte cuvinte sa ne facem un proces de constiinta.Raspunsul nu va intarzia sa apara.Spre deosebire de animale,care nu poseda decat instinctul de conservare,lipsindu-le intelectul,noi am fost inzestrati de catre Dumnezeu cu aceasta minunata insusire numita constiinta.Constiiinta nu inseamna decat deosebirea binelui de rau. Este mult mai mult decat atat.Constiinta,in viziunea mea este capacitatea fiintei umane de a crea.Pentru ca si atunci cand deosebesti binele de rau creezi. Creezi o punte de legatura intre tine si Dumnezeu si intre tine si cei cu care interactionezi, sau chiar cu universul intreg.Deci constiinta este creatie.Asa cum iubirea este creatie.Sa ne gandim la inaintasii nostrii,incepand cu primele fiinte umane.Si-au adus contributia voluntar la dezvoltarea umanitatii,a societatii de astazi in general.Daca ar fi fost egoisti,pastrand totul pentru ei,pentru folosul lor personal,astazi nu am fi beneficiat de tehnologie avansata,de stiinta in general,de arta.Au lasat posteritatii intreaga lor viata.Si-au arhivat constiinta pentru societatea de astazi.Asa si cum si noi o facem pentru urmasii nostrii.Evolutia spirituala a avut loc in acelasi mod. S-a dezvoltat de-a lungul timpului si va dura la nesfarsit.Materia poate disparea dar spiritul este nemuritor. Dumnezeu ne-a creat pentru a fi nemuritori.Nu pentru a muri.Viata nu inceteaza prin moartea trupului.Viata este vesnica.Atat de mult ne iubeste Dumnezeu ca ne-a dat nemurirea.Dumnezeu este iubire pura.Si iubirea nu moare niciodata.Iar noi insine suntem iubire.Trebuie decat sa ne deschidem atat de mult incat sa lasam iubirea sa se vada.Sa se simta.Veti spune ca in zilele secolului XXI nu este bine sau nu este indicat sa lasam sa se vada ca iubim cu adevarat pentru a nu suferi Nimic mai fals.Cine ar putea ura o fiinta care iubeste?Eu nu cred ca exista acel om care sa poata face asa ceva.Este foarte greu sa ne deschidem atat de mult la nivelul sufletului.Pentru ca inca predomina materia in detrimentul spiritului.Materia nu inseamna numai ceva material,palpabil.Materia poate insemna si acele sentimente egoiste care ne pun mai presus pe noi insine fata de altii.Dar in felul acesta nu putem nici noi evolua spiritual si nici altii.Pentru ca noi existam aici ca sa ne ajutam unii pe altii sa evoluam spiritual.Si nu se poate decat prin iubire.Alta modalitate nu exista.Iubirea creeaza echilibrul a tot.Universul este in echilibru perfect.Tot ce exista,vazut sau nevazut de ochii nostrii este intr-o perfecta armonie.Deci daca universul, care este infinit,este intr-o perfecta armonie,de ce noi oamenii nu putem fi aidoma?Toata creatia divina este perfecta.Noi oamenii suntem perfecti.Suntem inzestrati fizic si spiritual cu tot ce avem nevoie pentru a exista atat in plan fizic cat si spiritual.Nu avem nimic nici in plus,nici in minus.Trupul nostru fizic este armonios.Avem capacitatea de a face si a simti orice.Avem capacitatea de a stapani universul.Putem face fata chiar multor fenomene naturale pentru a atenua macar pagubele care ne-ar fi provocate.Un om atat de mic poate stapani universul.De ce si cum e oare posibil acest lucru?Prin vointa si iubire divina.Acesta este raspunsul.Nici macar nu ar mai trebui sa ne mai punem intrebari al caror raspuns il stim deja.Adevarul ne-a fost revelat in urma cu doua mii de ani prin Iisus Hristos.El este modelul umanitatii.Este etalonul dupa care trebuie sa ne ghidam intreaga viata ca si pamanteni.Tocmai pentru ca a trait printre noi,L-am atins,L-am auzit,I-am simtit iubirea divina.L-am rastignit in urma cu doua mii de ani si inca Il mai rastignim,din pacate.Iar El ne daruieste aceeasi iubire pura,neonditionata,asa cum a facut-o si atunci cand era cu noi.Iisus l-a reprezentat pe Dumnezeu pe pamant.Ne-a adus si ne-a daruit iubirea lui Dumnezeu.Dumnezeu ni L-a dat pe Iisus tocmai ca sa-L cunoastem pe El.Altfel nu am fi fost capabili sa Il cunoastem.Cunoasterea noastra este limitata.Si de aceea L-a trimis pe Iisus printre noi,tocmai pentru a ne ajuta sa-L cunoastem.Dar ne-a dat si liberul arbitru.Care ne poate ajuta sa evoluam spiritual sau sa stagnam.Insa stagnarea nu poate fi decat vremelnica.Pentru ca vrand sau nu,nu ne putem opune evolutiei.Procesul evolutiei spirituale se desfasoara de la sine.Si va dura la nesfarsit. Nu exista notiunea de nimic atunci cand vorbim de univers.Decat exista.Universul este o uriasa masa de energie de esenta divina.Noi,oamenii suntem pura energie de esenta divina.Daca ne-am pune sub un urias microscop am observa ca dispar toate formele trupului fizic si ca sumtem un conglomerat de particule de energie.De fapt materia este doar o iluzie.In conceptia mea bineinteles.Solidul este de fapt energie.Adica devine nepalpabil daca privim prin aceasta prisma.Iar energia este inepuizabila.Infinita.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DESPRE DEMNITATE

IUBIREA FATA DE DUMNEZEU

SPIRITELE PRINTRE NOI